5 tips – Så kommer du enkelt igång med träningen!

11:36 | 23 oktober, 2018 | I KATEGORIN Allmänt, Tips

5 tips – Så kommer du enkelt igång med träningen!

pt online före efter bild

 – Varför vill du träna?

1. Börja med att fundera på varför du vill börja träna. Det spelar mindre roll vilka tips och tricks du får om du inte vet varför du vill träna.  Ett tips är att måla upp en bild i ditt huvud över varför och även hur du kommer att må när du når ditt mål. Detta ska vara så tydligt att du enkelt kan ta fram bilden i ditt huvud och använda som motiviation när disciplinen sätts på prov.

– Träningen ska vara rolig!

2. Träningen måste vara en rolig del utav din vardag. Om du inte vet vilken träningstyp som du tycker är roligast, då är det ett perfekt tillfälle att få ett program skräddarsytt för din kropp och våga prova olika former utav träning! All träning behöver inte vara på ett gym, du kanske föredrar löpning, simmning, lagsport, aktivitetspass med andra.

– Träna med en kompis!

3. Har du provat att träna tidigare men tappar lätt motivationen och slutar?
Prova att boka in träningspass ihop med en kompis och skriv ner era mål och ge er själva minst 10 veckor med 3-4 träningar i veckan som ni ska hjälpas åt på. Då kommer motivationen att öka och ni kan peppa varandra de dagar man känner för att stanna hemma.

-Få hjälp att nå målet

4. Oavsett vad ditt mål är kan en  PT hjälpa dig på vägen dit. Det är skönt att ha en person som pushar och stöttar dig på resan frammåt mit dina mål. Med individuellt utformade kost- och träningsprogram kan du vara säker på att du får ett upplägg som passar dig, dina unika behov och dina individuella mål. Du behöver inte vara medlem på ett gym för att ta hjälp av en PT, Jag på Alexanderek.se arbetar till exempel med PT online där jag skräddarsyr en lösning som är helt individuellt anpassad för just dig, det kan över 2500 klienter intyga.

– Tydlig målbild

5. Med en tydlig målbild och nedskrivna mål så ökar du dina chanser betydligt för att lyckas.
Sätt upp ett långsiktigt mål som kan vara att gå ned 15kg på 12 veckor och sen bryter du ned detta stegvis för varje vecka så att du hela tiden kan bocka av din framgångsstege. Du kanske har som mål att orka springa 1 mil efter 10 veckors träningsprogram. Då kan du själv enkelt dela upp hur din utveckling bör vara under dessa 10 veckor för att du sista veckan ska orka 10km.

Online PT få hjälp med kostschema & träningsprogram

Jag Alexander ek arbetar med online coaching och är redo att hjälpa dig att nå ditt mål.
Går du på ett träningsprogram redan idag så ta hjälp utav tipsen ovan.
För dig som är fast i gamla vanor, ansök till min coaching idag så hjälper jag dig att bryta dig loss och börja jobba aktivt för att utvecklas och ta steget vidare mot ditt mål!

Klicka här för att se resultaten på klienter som jag har hjälpt

Gå ned i vikt snabbt

15:42 | 17 september, 2018 | I KATEGORIN Allmänt, Inspiration, Tips

När det kommer till att gå ned i vikt så vill många utav oss gärna ha ett väldigt snabbt resultat.

Många gör felet att leta efter den metod som någon utlovar sig för att vara den absolut bästa eller snabbaste.

En bra tumregel när det kommer till viktnedgång är att ju snabbare du går ned i vikt, desto snabbare kommer du att gå upp i vikt igen.

Hur gör man då för att lyckas med sin viktnedgång?

Först och främst behöver du se över vilken typ av kost du äter under veckorna. Börja med att skriva ner allting som du stoppar i dig och därefter kollar du på näringsinnehållet i dessa produkter.
Välj därefter ut bra råvaror och börja med att byta ut de med sämst näring som du är i kontakt med i din vardag.

Börja motionera och skriv ner planering för din vecka!

Det är super effektivt att planera dina träningspass i förtid så att du kan titta på ett schema och se exakt vad du har lovat dig själv att göra.
Följ schemat och därefter kan du bocka av detta vilket ger dig en motivations boost.

Att ha delmål som är enkla att bocka av skapar en otrolig mental boost som kommer hjälpa dig att bli bättre på att hålla uppe motivationen vilket ökar dina chanser enormt på lång sikt.

En bra viktnedgång ska börja på ungefär 0.5kg per vecka. Sedan kommer tempot att avta ju mer fett du tappar på din kropp.

Var inte orolig ifall det är så att du någon vecka står still på vågen!

Det finns fler sätt att se resultat på än bara vikten.
mät din midja, armar, lår, byst, och notera din styrka i träningen eller ifall du har kunnat öka tempot på dina cardiopass.

Beröm dig själv och se dina framsteg!

Följ tipsen ovan för att hitta sättet som passar just dig bäst.
När allting är i balans så kommer du att gå ned i vikt snabbt!

För dig som vill komma igång direkt så kan du ansöka till ett utav mina program.
Jag hjälper dig med allting och allt du behöver göra är att följa min planering för dig!

Gå ned i vikt snabbt

Gå ned i vikt snabbt

Tre tips för att enklare nå ditt mål

11:17 | 3 maj, 2018 | I KATEGORIN Allmänt

Tre tips för att enklare nå ditt mål

Hur når man egentligen ett mål som man har satt upp för sig själv?

Här kommer tre enkla tips för att maximera dina chanser för att faktiskt nå ditt mål.

  1. Skriv ner en planering
  2. Följ din planering
  3. Tro på dig själv

Gör det inte svårare än vad det är. Om du följer dessa tre steg och verkligen fokuserar så kommer du att nå målet.
Tänk också på att vi varje dag måste ta aktiva beslut för att röra oss mot vårat mål

Det är dags för min egna formuppdatering efter 5 veckor med mitt egna kostschema!

Efter 5 veckor med mitt egna program sommarformen-2018 så kände jag att det var dags för en formuppdatering.
Jag kommer att köra programmet under totalt 10 veckor. Vilket betyder att jag just nu är halvvägs.
Hittils så är jag väldigt nöjd med resultatet och jag har kört på cheatmeal varje lördag sedan start.

Det viktigaste när man vill vässa till formen är att vara noga med sin planering och sätta upp en realistisk kosthållning.
Många svälter sig inför sommaren genom att gå ned på extremt låga kcal och detta fungerar på väldigt kort sikt.
Vill du uppnå en riktigt grym form och sedan kunna behålla den så gäller det att du vågar äta ordentligt med mat, men väl rätt sorts mat!

Under tiden som jag kör mitt egna program och tar fram min toppform så dokumenterar jag mycket via min Youtube kanal som ni måste kolla in!
Där pratar jag om kosten, visar hur jag tränar och hur jag kör min morgoncardio samt hur man undviker avvikelser i vardagen.
Länk till kanalen hittar ni här.

Nedan kommer en bild på hur min kropp har utvecklats under dessa 5 veckor.

Formuppdatering 5 veckor med kost&träningsprogram sommarformen-2018

Det kommer laddas upp fler bilder och lite mer information kring programmet samt träningarna jag kör nu.
Men gör som så att du tittar in på mitt Youtube konto för att få se film på hur jag gör!
Glöm inte att gilla och prenumerera på kanalen för att supporta mig och hjälpa mig att bli aktivare på Youtube.

Om du själv känner att du behöver hjälp med att komma i form inför sommaren så tar jag emot nya klienter.
Programmet sommarformen-2018 är ett riktigt bra program som passar dig oavsett vilka förutsättningar eller tidigare erfarenheter du har.

Ansök och ta första steget mot din drömform

Bästa vägen till fettförbränning

11:16 | 2 mars, 2018 | I KATEGORIN Tips

Klienten Mikaels väg till bästa fettförbränning

Min grymma klient Mikael fortsätter att imponera med sin förvandling och med 10 dagar kvar till den planerade semestern så har vi lyckats otroligt bra med att ta fram en schysst semesterform!

Vårt första mål var att så effektivt och snabbt  få igång mikaels fettförbränning.
Genom att noggrant planera kosten i samband med en balanserad träning så kan man på ett naturligt sätt öka kroppens egna förbränning. Denna metod är verkligen en utav de effektivaste saker du kan göra när du vill öka din fettförbränning. Kroppen arbetar dygnet runt med förbränningen istället för att enbart förbränna under 30-60 minuters träning.

Vad kan du själv göra?

  • Välj bra och rena råvaror i din kost
  • Håll koll på ditt kcal intag
  • Motionera 3-4 gånger i veckan
  • Drick mycket vatten
  • Sov ca 8 timmar
  • Undvik stress

Hittils så har vi totalt lyckats skala bort ca 20kg+ fett på kroppen, vi startade på 128kg och nu ligger vikten på 98kg.
Återigen så är detta enbart genom att strukturera upp kosten med ett kostschema och träningsprogram som jag har skräddarsytt för min klient

Det är så fantastiskt hur en kropp kan gå ifrån en djup dvala och fettlagring till att skjuta förbränningen till höjden på bara ett par månader!

Behöver du också hjälp med att komma i form eller inspiration ifrån andra? Kolla gärna in mina klientresultat. Jag tar emot nya klienter genom att skicka in din intresseanmälan via hemsidan

Fettförbränning