Offseason med fokus på gains

Offseason med fokus på gains är i full fart och det märks

Mitt nya mål som jag har framför mig med just träningen är att lägga på mig mer muskelmassa och öka styrkan på alla fronter.
Jag ligger just nu på stadiga 78 kg och min tanke är att försöka lägga mig på 80 kg och sedan lägga in 3 stycken cardio pass varje vecka.

När jag har hittat balansen med att väga 80kg samtidigt som jag kör relativt hård cardio för att vara offseason så gäller det att hitta balansen i min mat för att
kunna behålla en bra form. Jag är verkligen inte personen som släpper alla tyglar och bara vräker i mig mat och låter kroppen förfalla bara för att det ska byggas.

I dagsläget så ligger mitt kcal intag på ca 3200kcal jag är inte super strikt med det utan jag försöker i första hand uppnå 200-220g protein 70-90g fett sen fyller jag på med kolhydrater.
Hittils har det fungerat väldigt bra, jag blir starkare och starkare inne på gymmet och formen känns väl helt okej, det är alltid tråkigt att gå ifrån toppform till att se hur magmusklerna sakta
men säkert försvinner. Men det är ett ont måste för att låta kroppen ha ett överskott och försöka lägga på ny muskelmassa inför nästa diet.

Min träning

Just nu fokuserar jag på att köra igenom överkroppen 3 gånger i veckan varav bröst / rygg är 2 utav passen, axlar armar 1 gång i veckan.
Underkroppen kör jag 1 gång i veckan sen har jag ett pass där jag försöker mixa min träning genom att köra kroppsövningar kombinerat med vikter
och hålla en hög puls genom hela träningen så det blir som ett styrke / cardio pass.

Jag har även en todo lista på att börja filma mina träningar och skapa enklare youtube videor för att man enklare ska få tips och ideer om hur man kan lägga upp ett träningspass.

Offseason med fokus på gains